Friday, January 14, 2011

Im A LAdy...2





Sebenarnya kan,aku jadi mangsa penculikan tau!hahaha…bukan C-U-L-I-K yang macam tu,tapi lebih kepada kena kebas la…masa tu umur aku dalam 6 tahun kalau tak silap.Papa dan Mama bagi je lampu hijau kat Maksu sebab masa tu dia baru je jadi janda,baru ‘divorced’ dengan ‘hubby’ dia.

So,disebabkan kesian dan sememangnya aku sayangkan Maksu,aku pun ikut aja. Tahun lepas Maksu ditakdirkan untuk kahwin lagi so sebab tu la Papa nak aku balik Malaysia,dia taknak aku kacau mereka kot…ye la…maksu pun bakal dapat baby,nanti aku pulak yang jelous,walaupun aku tau yang Maksu dan Uncle Su memang sayangkan aku.

Lagipun,Mama pulak kata yang Opah and atuk memang rindu sesangat kat cucu dia yang comel nie…perasan kan aku?Tapi,itu memang kenyataan…tak boleh disangkal lagi…hehehe.


Lagi satu benda yang menyemakkan kepala aku, Papa ada kata haritu yang dia dah daftar aku dekat sekolah Si Rayyan Firhan tue study, kembar aku tu la…huh,dahla boarding school…dead meat aku!Takde feeling langsung aku nak hadap muka dia tau, memang la aku tak berapa nak ‘NGAM’ dengan dia…maybe untuk certain people especially yang kembar akan rasa rindu yang amat,tapi untuk aku,entahla!

Dulu-dulu,aku memang ‘kancip’ dengan dia,tapi jarak memisahkan!!huhu,macamla takde internet kan kat M`sia tu?Boleh sangat kalau nak YM or email dia…tapi aku yang M-A-L-A-S, apa nak buat?

Barang-barang sudah siap dikemaskan,tak lupa ye gitar kesayangan yang selalu aku putuskan tali semasa jamming.

~Airport~


Dari jauh aku dah nampak batang hidung geng aku.Mereka pun menghampiri aku (skemanya ayat nie). Aku peluk depa ketat-ketat!Sebelum aku check in,mereka sempat lagi tau kasi farewell speech,terharu beb!

“IS,so this is Goodbye,Guys…let`s sing…” Arah Mike.what-did-he-said-just now?Sing?Apa mereka ingat ni rumah mereka ke nak nyanyi….memang la…

“1,2,3”bunyi suara Sara pulak…

Goodbye to you my trusted friend, we` ve known each other since we were nine or ten, Together we` ve climbed hills and trees
Learned of love and abc s, skinned our hearts and skinned our knees..

Bunyi petikan gitar Joe lebih menyesakkan dada aku.Rasa berat sangat nak tinggalkan mereka.

Goodbye my friend it` s hard to die, when all the birds are singing in the sky
Now that spring is in the air, pretty girls are everywhere think of us and we`ll be there”
”We had joy we had fun we had seasons in the sun
But the wine and the songs like the seasons have all gone
We had joy we had fun we had seasons in the sun
But the hills that we climbed were just seasons out of time

I Love you guys forever…

We had joy we had fun we had seasons in the sun
but the wine and the song like the seasons have all gone yang part last nie aku pun ikut join korus…second time grouphug!

“Okay guys,it`s time to go,take care…LOVE you all…I`ll ring you guys when I got time,k?BYE…”aku masuk ke balai berlepas….

BYE London….MALAYSIA…here I come!!

1 comment:

  1. sedih plak baca dia tinggalkan her gang. no replacement for true friends!

    ReplyDelete