Thursday, January 13, 2011

Im A LAdy...


Hello world!!*very excited*I`m Nuriesya Dania,pals call me IS…different story with my
dearest family,mereka prefer me by my name…ISYA. I mean duh,Isya and me…it is such a contrast,like pink and blue,black and white,girl and boy…okay,its getting too far now.

Isya sounds too girly…not meant for a person like me…definitely NOPE! Aku admit here that aku bukan seorang perempuan se-ja-ti,wowowowo!!You guys,do not make predictions!!Aku maksudkan aku bukan lessy and TOTALLY bukan pengkid…although nearly ada cita-cita nak jadi dulu…

STRESS here im a bit boyish,I HATE to put labels but you can see me as a tomboy at a first glance,T-O-M-B-O-Y…tapi nak buat camner,I am comfy like this…so,no more critics okeh!

So,untuk panjangkan story-mory nie (apala!perosak bahasa betul…English where got kata ganda maa?), aku tinggal dengan maksu in LONDON…aku ada abang ,sorang age dye…hrmmm…kena cakap ke ha?Cakap je la kan…it`s not like U know HIM…kan?kan?...let me kira jap ea?Tahun ni aku 16,dia lahir tahun 1986,so dia around 24 yrs la now!Olala,dah tua dah pakcik tu…
Apa?Nama dia?Korang ni…sabar2 la nak usha…
Okey…nama diberi Rayyan Najmie a.k.a JIMMY…he is studying Business Administration in USA.

Will you believe if I say I have a twin??...Believe it or not,aku memang ada kembar…fraternal twin,he was born just a split second before me.Oh,he is not here,with me,he stayed with my parents kat MALAYSIA,oh tanah airku!Last time aku jumpa dia,I think masa aku umur 12 tahun.Yelah,nak jumpa camner,papa letak dia kat boarding school time dia form 1,so everytime papa and mama datang sini,dia tak ikut!

His behaviour,memaaangg tahap litar SKEMATIK!huhu…aku pun tak tau la dia punya reaction camner nanti bila dia tengok aku yang totally macho ni…tak mengaku kot aku nie kembar terpisah dia. As ADIK PEREMPUAN dia,sememangnya aku tak menepati sebarang ciri perempuan la,tengoklah,majority pals aku kat sini guys,luckily my BFF girl,Malaysian pulak tu!Jodoh kan ?nak buat macam mana…

Si BFF nie,nama dia LUSIA MYSARA(sara),a Muslim…taknak babbling lebih lanjut about that specific gal…sebab ada lagi benda yg lebih interesting for you all,
Apakata korang hayati ‘sekhusyuk’mungkin dialog di bawah…

“Hey there beautiful!” Aku menyapa si Sara nie,my fave girlfriend.

“Oh? IS…you look extra macho today!” Minah ni memangla…bangga sat aku!

Aku shakehand dengan the rest of the gangs…tanpa dipelawa,aku terus menyuakan gelas yang terisi ½ Pepsi Twist ke mulut.Lega…

“AAH, such a great bicarbonate!”Luahku stelah hamper habis mengerjakan Pepsi Joe.Diorang lepak aje,no hard feelings at all.

“OKAY guys,the reasons that I texted you guys to gather here A.S.A.P was to tell you something”Aku memulakan mesyuarat tergempar ni.Golden Hind ni memang port lepak kami,the best French fries in town beb!

“Alright mate(now I sound like late Steve Irwin),I got a good news and a bad news,so choose which one you want to listen first!”

Ryte….now semua datuk-datuk plus nenek-nenek depan aku nie pandang aku lain macam,alahai…aku suruh pilih aje,itu pun susah ke?kalau korang la,susah ke soalan aku tadi?Buat pe korang nak jawab kan,it`s not like masuk SPM…hahaha.Depa pandang aku cam aku ni pesalah yang bakal dapat hokum gantung sampai tercekik!*adake hukuman cam tu*…argh lantak la!ada aku kesah?Aku pandang kat belakang..who knows kan,kot-kot ada spaceship UFO yang lekatkan dua jari buat symbol ‘we came in peace’ kat belakang aku…okay…memang takde!

“Guys!Stop STARING at me like that!!Keep your dark auras away…”
Mereka seakan baru tersedar. Tetiba pulak si Larch ni angkat tangan…like a kindergarten brat!..muka 10sen betul…owh,I am EVIL!!hahaha…

“Yes,Larch??” Larch meng ‘clearkan’trachea.
“I prefer you to tell us the good one first!” nice pick Larch.
“Agreed everybody?”Aku tanya dulu kot-kot ada objection.Semua angguk.Kan senang kerja aku.
“All the food that you ordered today will be on me!”. Mereka bersorak.memang jarang la nak suruh aku belanja. Well, aku kan kedekut.

“….and the bad news is??” Mike mencelah…eii dia ni,potong betul la!
“Brace yourself gang!Urm..how should I put this uh?Urm…mom booked a one-way ticket to Malaysia,I will no longer be in London,I`m going back…” I said it…with one breath…goodjob IS…what a ‘killjoy’ you are.

Lola yang tengah mengunyah fries like a grandma chewing on betel leaves(sireh) tersedak. Zack yang tengah menogok air tersembur air atas muka Fred. Didy yang tengah flos gigi,tergigit lidah,haih!macam-macam reaction mereka terhadap stimulus aku…dan serentak otak mereka undergo telepathy using the same frequency,berjaya translate stimulus into impulse,send it to Central Nervous System dan integrate it into imulse again dan berjaya translate it into words, “WHAT??!!MALAYSIA?” see,told ya…

“Guys,chill out.It`s not like I`m going to Mars or something,we are still on the same planet!I promise when I got holidays,I`ll come here and stay a for couple of weeks.”
Aku cuba menenteramkan perasaan mereka.

“But still IS,we are going to fill a bit empty without you here,”ujar si Fred. Others dah start nak leleh…aww, I am so touched…they are the best friends ever,how can I find a replacement?No,they can`t be replaced…

“I love you guys so much!Group hug?”Sara dah ambil tissue and lap pipi.Yang lain pun sama.Aku takleh la tengok mereka leleh,aku pun terangsang gak nak leleh sama…IS do not cry…tak macho nanti!ARGH! Lantak la,aku nak nangis…aku nangis memang tak hengat Mother Earth betul!choi,kalah budak 2 tahun yang sesat kat mall tau!Nampak aja kasar…

Aku perasan gak la customers lain bagi deathly smirk kat kiterang,aku buat blurr je.Jelous la tu,kiterang boleh buat grouphug!Korang semua dah tua!!


******************
NEW story,idea ntahpape...just enjoy,komen ye...kaw-kaw siket,,,baru bersemangat!

4 comments:

  1. nie awin ke...
    i mean tuan punye blog nih...
    kalau btol nie awin hope rep ye
    this comment..
    i'm curios

    ReplyDelete
  2. yes hyung....its me, kenapa???hehehe, sorry reply lambat..baru sedar komen u ni.

    ReplyDelete
  3. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete