Friday, February 4, 2011

KP vs KB

FIGHT TWO

“Semua kamar!! Sila lights off!”

Tu dia, aku dah bunyikan siren semulajadi ni kat blok Aspuri. 

Memang kena telan asam jawa hari-hari. Perit epiglottis hari-hari duk terpekik terlolong semata-mata nak pastikan semua kamar padamkan lampu. 

Tak padan dengan nama kolej swasta, haih!

Aku mengurut sedikit tekak aku. Aku dapat dengar suara Ash(Ashraff) dan Yade(Fared) yang turut duk sama-sama terpekik kat sebelah Aspura sana.

Haru betul! Kalau ponti anak remaja dan ponti mak dara tengok pun dah sah-sah menangis. 

Terharu suara kami dapat mengalahkan kenyaringan suara mereka. Now I wonder kenapa tak ada kes histeria kat tempat ni...

“Weyh! Kalo kome buat mente tak mo padam lampu, aku sendiri akan pergi cabut mentol kamar kome soma! Nak ke?”

Aku dah menjerit kat sana. Dah lima minit aku duk cakap lights off macam kura-kura tak cukup bulu kat sini, hanya dalam 8 bilik aja yang dengar arahan.

Siapa yang tak rasa macam nak cekik orang?Korang tak rasa apa yang aku rasa!

Kembang kejap hidung aku bila semua bilik padam lampu. Kan senang kerja aku! Pandai pun dengar kata... kena gertak!

“So? Camne kita nak buat kerja kita nie?”

Tanya Kat sebaik sahaja aku masuk bilik. Bilik aku dengan dia sekali... Ketua dan penolong Aspuri mana boleh dipisahkan.Biarla dia blok lain pun!

“Kau ada tak bahan-bahan yang aku mintak haritu?”

Aku dapat lihat Kat angguk kepalanya dalam gelap.

Dia keluarkan kotak Vochelle, beberapa jenis wayar elektrik, bongkah kayu... dan 2 mentol yang agak besar... tak terlupa pada cellotape dan bateri yang 7.5 volt tu.

Tersengih aku melihat bahan-bahan tersebut. Tak rugi aku concentrate masa kelas sains darjah 5 dulu.

“Jom, kita duk kat tangga kejap!”

Aku mengangkut semua bahan tersebut dan membawa ke tangga. Sumber utama cahaya buat masa sekarang. Cilakak punya KP la ni!

“Kau nak buat apa sebenarnya ni Amal?”

Tanya Kat sebab dia memang tak tahu apa yang aku tengah nak buat ni, haha... aku senyap aja...tak layan soalan dia tu. Tak ada faedah pun kalau layan dia!

“Kau tengok aja, aku nak mudahkan kita buat homework, kalau kita duduk bawah tangga ni dan study, jadi kenduri darah buat nyamuk-nyamuk tercinta kat sini.”

Aku jawab selamba sambil membuat satu litar skematik kat dalam kotak vochhelle tu.

Okay, semua dah bersambung...pasang bateri, tutup suis dan....

“WALLA!Yeay!! Nyala.... jom study dalam bilik... cahaya ni cukup terang untuk mata kita!”

Cepat-cepat aku menarik tangan Kat dan berlari ke bilik. Tak sanggup jadi donor darah O positif bagi nyamuk-nyamuk yang suka merempit kat tangga tu.Walaupun aku ni dikaegorikan sebagai universal donor!

“Bijak kau Amal, sayang la kau ni...”

Aku tersengih aja mendengar pujian Kat tu. Well, aku memang bijak pun!

“Dahla, jom...aku ajar kau Bio hari tu... dah-dah, mana yang kau tak faham tu?”

Aku terus ke main point aku stay up! Kat ni memang anti Bio, tak faham jugak kenapa dia masih ambik Bio walaupun tak berapa nak boleh ngam ngan BIOLOGY tu.

Kat ni patuh aja dengan arahan aku. Habis khusyuk dia dengar penjelasan aku pasal ruminant dan roden tu. Haila, baru topik form 4 ni...

Sedar-sedar dah pukul 1 pagi. Cepat-cepat buku Bio aku tutup.

Mengantuk dah, mujurlah esok cuti hujung minggu... boleh sambung tidur lepas Subuh.

Baru aja aku nak lelap, Sony Ericson tercinta mendendangkan lagu GNO-Miley Cyrus. Nak tak nak aja aku angkat.

“URGH! Cendol ni nak apa pagi buta ni?”

Aku terus menekan butang answer.

“Mama ngan papa datang esok! Pukul 8 lagi, kalau kau tak turun, aku heret kau!”

Aku mencebik bibir. Ada hati Varnish ni nak arah orang!Dahla tak kasi salam.

“Sukati aku la sabun! Sebuk aja kau! Aku cabar kau jejak kaki kat Aspuri ni! Pigidah dengan kau punya ugutan tu, aku tak heran!”

Terus aku tekan butang Off... buat apa nak layan suara sumbang katak puru tu? Baikla aku layan mimpi indah ni...lagi masyuk.


***


“Kau cabar aku ye budak! Kau tak ingat apa yang aku dah buat masa kau Form 3, aku pantang dicabar Amalin! Okay, I see you kat Aspuri esok! We will see... haha, perempuan macam kau, memang patut kena ajar!”

Danish menarik selimutnya. Dia memejamkan mata sambil tersenyum sinis.


***

“Amalin, this is your new brother...anak mama.”

Aku tersenyum memandang budak lelaki itu. Aku menghulurkan tangan untuk bersalaman.

“Hi! Amalin...awak sapa nama?”

Aku tanya kat budak lelaki itu. Mama kata anak dia ni sama umur dengan aku. Handsome jugak yea... macam iras-iras mama, cam orang putih.

Budak tu still diam. Hairan aku dibuatnya.

“Danish, Amalin panggil dia Danish, papa dah daftarkan dia masuk sekolah sama dengan Amalin."

Ujar mama mesra. Biarpun baru sehari mama sah menjadi mama aku, aku suka dia.

Dia baik, ramah dan penuh kasih sayang. Papa memang pandai cari pengganti.

Mama kandung aku dah lama meninggal. Masa aku umur 2 tahun lagi. Mama terlibat dalam kemalangan.

Aku nampak Danish tarik senyuman paksa ke arah aku. Pelik benar budak ni, tapi tak apa, lama-lama dia okay la tu.

Aku hanya berkata-kata dalam hati.Huluran tangan aku masih lagi tidak bersambut. Cepat-cepat aku tarik balik tangan . Buat malu aja.

Selepas aku masuk asrama dengan Danish, aku ingat semua benda akan jadi lebih baik. Tapi, hubungan aku dengan dia semakin teruk.

Dia asyik cari pasal dengan aku, yang aku hairan, dengan orang lain dia bukan main lagi baik, dengan aku aja di KO. Keadaan bertambah buruk semasa aku di tingkatan tiga.

Danish dah melampau!

“Haha, kau berani ke nak ikut jungle trekking tengah malam ni... kau kan pengecut Amal!”

Masa tu, aku mengikuti kem yang dianjurkan pihak sekolah buat pelajar PMR. Ye lah, salah satu aktiviti selepas PMR kan? Pasca PMR la ni.

Aku terus rasa macam nak sepak orang selepas mendengar kata-kata Danish tu.

“Kau beranilah nak buat prank atas aku Varnish! Aku report kat Mak Angkat kau nanti!”

Aku membalas balik kata-kata Danish. Geram seyh! Nak cekik-cekik aja tengkuk dia masa tu!

“Aku memang berani, so... aku nak suruh kau bersedia awal-awal ya lepas ni...  aku akan buat sesuatu dekat kau lepas ni... hahaha..”

Seram sejuk aku mendengar statement dia itu. Apa yang dia nak buat? 

Tak cukup lagi ke dia letak katak mati dalam meja aku, letak lipas hidup dekat dua dozen dalam beg aku, basahkan baju sekolah aku dengan kicap masin, potong tali kasut aku... banyak dah dia buat benda jahat kat aku, tapi... sedikit pun aku tak report kat papa dan mama! 

Kenapa? Sebab budak ni ada pernah record aku panjat pagar malam-malam pergi fly cari makanan kat luar! Dia ugut aku dengan video tak guna tu!

Dan aku tahu kalau dapat kat papa, memang nahas aku, papa tak suka aku langgar peraturan sekolah.

“Okay, saya akan bahagikan kumpulan untuk trekking malam ni, dengar elok-elok yea, satu kumpulan ada 5 orang, setiap kumpulan akan dilepaskan satu persatu setiap 3 minit.”

Aku hanya menadah telinga mendengar suara Cg. Kahar yang tengah membaca kumpulan dan ahlinya itu.

“Kumpulan 14, Amalin Batrishya, Helmy Kahliesh,Putera Affendy Razak, dan... Ahmad Danish Jacob Abdullah. Maafya, kumpulan kamu yang terakhir jadi ahlinya hanya 4 orang... okay, bergerak dalam kumpulan masing-masing!”

Aku dah ternganga mendengar arahan Cg. Kahar itu. 

Aku sorang je perempuan dalam team tu. Mampus! Dahla geng-geng budak jahat tu. 

Habislah aku... memang Danish ni nak prank kan aku! Ya Allah... selamatkanlah aku.

Aku berlalu untuk menyertai kumpulan itu.

Topi disarungkan ke kepala. Baru ada cahaya nak jalan dalam hutan.

“Wow, Hel, ada ikan la dalam team kita.”

Mata aku dah membulat memandang Affendy kat depan aku. Dia bagi aku sebuah senyuman yang mengerikan. Seriau aku dibuatnya.

“A`a la... kalau dapat kat kita, yumyum... tak makan seminggu pun tak apa!”

Aku dah tarik muka. Gila ke apa mereka ni? Baru umur 15 tahun dah pandai nak langgar agama! Psyko betul!

“Weyh, jom gerak... turn kita dah ni...”

Danish selaku K-E-T-U-A kumpulan tu menggamit aku, dan 2 orang iblis tu ke arahnya. Habislah aku kali ni, semuanya tak boleh harap ni...

Tengah aku syok-syok jalan dalam hutan tu, tiba-tiba ada orang belakang aku tarik aku. Aku apalagi menjerit ajalah.

“Hai sayang, selalunya you jual mahal dengan kami... sekarang tengok, siapa yang akan selamatkan awak... Fendy, apalagi, jomlah kenduri dia ni...”

Aku dah menangis, aku memandang Danish dengan penuh harapan agar dia membantu aku.

Aku semakin teresak dan terjerit bila tangan Helmy merentap baju aku sampai terkoyak.

Aku masih lagi memandang Danish... dia tersenyum. Dia boleh tersenyum melihat aku yang dah nak kena rogol kat 2 iblis tak guna tu.

Memang aku rasa geram dan kecewa sangat-sangat. Aku tahu dia tak suka aku, tapi takkan la sampai tahap sanggup membiarkan aku digulai hidup-hidup kat lelaki-lelaki durjana ni! Aku masih lagi saudara tiri dia!

Danish terus menghilangkan dirinya. Aku menjadi semakin takut!

Tiba-tiba aku terdengar derap kaki yang semakin menghampiri tempat aku.

“Affendy! Helmy! Stop it!!”

Cg. Kahar dah menarik kasar dua lelaki yang tengah syok meratah aku. Tak padan dengan anak Dato`, perangai kalah orang utan!

“Amalin... awak ok?”

Aku tak tahu nak angguk ke nak geleng. Aku baru aja nak jadi mangsa rogol tadi, confuse aku! Tapi, yang pastinya aku masih lagi suci. Cg. Kahar datang tepat pada masanya.

“Danish, tolong papah Amalin ke kem balik... she`s too weak.”

Danish hanya menurut arahan yang diberi Cg, Kahar.

Danish membuka hoodiesnya dan meletakkan di atas badan aku. Aku rasa separuh nyawa aku melayang tadi. Danish jahat! Danish jahat! Aku mebiarkan sahaja air mata aku membasahi pipi.

“Tutup zip tu, tak payahla duk tayang bra kat semua orang, kena rogol betul nanti,padan muka!”

Lagi laju air mata aku mengalir. Sampai hati dia kata macam tu kat aku! Macamlah aku yang nak sangat dua orang tu buat kat aku tadi.

“Anyways, best tak kena prank tadi? Haha... kan aku dah kata, jangan cabar aku!”

Lembik lutut aku. Danish? Danish yang plan semua ni?

“Okay, maybe aku exagerated tadi, tapi kau tahu kan... yang dua orang iblis tadi dah banyak kali buat benda keji tu kat budak kolej kita? So, aku ambik inisiatif aku dengan Cg. Kahar nak perangkap mereka. Tapi, part yang mereka terkam kau tu hanya idea aku, Cg. Kahar tak tahu pun. Sorry yea, aku gunakan kau nak singkirkan mereka dari kolej kita ni!”

Aku memandang tepat ke muka Danish. Gigi aku ketap-ketap. 

Sanggup dia buat aku macam ni? Aku tahu dia pengawas, memang tugas dia nak pastikan keamanan sekolah, tapi sampaikan buat aku macam ni?

“PANG!”

Laju aja tangan aku menampar muka dia yang putih itu. Aku memang dah tak tahan geram dalam hati. 

Mulai saat itulah aku rasakan yang Danish ni tetap akan bencikan aku sampai bila-bila, dari aku tingkatan 1 aku bersabar, aku dapat rasakan yang dia akan boleh terima aku, tapi... semuanya hanya angan-angan. Dia berjaya buat aku bencikan dia!

“I hate you!”

Aku mengucapkan kata-kata tersebut dengan penuh perasaan.

Danish hanya tersenyum.

“Ada aku kesah? Aku lagi bencikan kau!! I hate you so much, Amalin Batrisya!”

Dan, dia terus berlalu...

Aku terduduk di depan unggun kayu itu. Aku menangis teresak-esak. Kenapa dia tak sebaik mama? 

Terus aku mengikis rasa sayang aku kat dia. Peristiwa itu berjaya buatkan aku lupa betapa sayangnya aku kat Danish. Sayang menjadi benci dalam sekelip mata!


***


“Amal, aku keluar dulu... parents aku sampai pukul 7.00... take care...”

Aku hanya tersenyum manis ke arah Kat. Setelah Kat berlalu, aku terus merebahkan diri ke atas katil.

Sejam lagi nak pukul 8.00, baik la sambung lagi tidur.


Sekejap aja aku kembali terlena. Memang aku tidur tak lena semalam, aku kembali memimpikan kejadian masa aku Form 3 itu. Hish! Trauma betul...

Setelah agak lama aku terlelap, aku mendengar pintu bilik terkuak.


‘Awal Kat balik? Selalunya lebih dua jam duk lepak dengan family dia?’

Getus aku dalam hati.

Tiba-tiba aku rasa macam ada orang kat sebelah aku.

Kat la, siapa lagi. Baik pulak Kat ni, siap tolong alih rambut aku yang tengah menyibuk kat dahi aku. Hairan betul. 

Tapi aku endahkan sahaja, mata aku masih berat untuk di buka, ramai sangat setan duk bergayut.

Mujurlah aku dah siap-siap mandi masa subuh tadi, baju pun dah pakai, jam bunyi aja, basuh muka lepas tu cabut pergi jumpa mama dan papa.

‘Chup!’

Aku semakin tak jadi nak lelap. Santau ke apa Kat ni... main cium-cium dahi lagi ni.

“Woi, bangunla... mama papa dah sampai tu... aku dah kiss pun nak tidur lagi!”

Erk?

Suara Kat ke Kat-ak ni?

“Kat, gi amek strepsils kat dalam beg aku... kasar la suara kau, kuat sangat menjerit semalam!”

Selamba aku mengucapkan kata-kata kat Katrina. Aku memang mamai semamai-mamainya bila nak bangkit dari katil ni.

‘Chup, chup...’

Kali ni dua kali Katrina cium dahi aku. Aku dah rimas... budak Kat ni kena miang apa? Ke kena sumpah jadi lesbian? Kena pindah bilik kalau betul-betul dia jadi lessy!

“Kat! Kau ni.... ARGHH!!”


Terus aku menjerit bila tengok menusia kat depan aku. Bukan Kat dah ni, ni dah ...

“Haha, kalau kau tak bangun lagi, aku baru aja nak suruh katak ni ciumkan bibir kau! Haha...”


Bulat aku memandang Danish yang tengah syok-syok pegang kodok yang besar tu dalam tangan dia.Eeww..

“Gelaklah puas-puas, aku kerat kau dan kasi campak kat kawasan ikan josh baru tau! KP tak guna! Aku benci kau!”

Aku cakap dengan satu nafas.

Cepat-cepat aku bangkit dan berlalu ke tandas. Kasi sental muka ni...eew, katak...dia cium aku...yucks!

Danish setia menunggu di atas katil Amalin. Dia menyentuh bibirnya... sambil tersenyum.

‘Kalau Amalin tahu yang bukan katak yang cium dia tadi, ada can tak aku kena campak kat tasik Chini, ke... dia kisar aku sampai lumat? Oh Danish, apa yang kau melalut ni? Kau tak ingat ke kau benci dia? Dia yang rampas kasih mama? Lupa ke? You hate Amalin,remember?’

Ujar Danish dalam hati. Dia memandang Amalin yang tengah mengelap muka dalam tandas tu.

“Yeah, I hate her...”

Gumam Danish pada dirinya sendiri.

Dia bangkit dari katil Amalin.

“Weyh, aku turun dulu, aku takut bila kau dah melekat kat mama aku, kau tak kasi aku can!”

Kuat Danish melaung kepada Amalin. Amalin hanya mencebik.

“Dah sah-sah mama kau sayangkan aku lagi, haha... padan muka kau! Ayah kandung tak ada... mama kau pulak lebih sayangkan aku... hahaha”

Puas Amalin rasa dapat mengenakan Danish. 

Danish terus menghempas kuat pintu bilik Amalin. Amalin menarik senyuman lebar.

‘Haha, Bahagia aku dapat sakitkan hati dia...’

Amalin terus mencapai handphonenya dan menurut jejak Danish tadi.

Rindu sama papa dan mama, dah sebulan tak jumpa.....


********

Citer ni ada lagi dalam 3 or 4 eps...hehe...Njoy n komen yea!





7 comments:

  1. nice story la shamien :))) time2 skolah ni la kte nk wt bende2 ni smue . hahaha . naseb baek still bdk skolah . ada bnyk mse lg nk kenakan org . buat pranks la ape la . xDDD

    ReplyDelete
  2. vanilla, huhu...i miss skool!! Njoy la kehidupan sekola 2 elok2...nanti bila lepas SPM, huhu...rindu gler2 kat asrama yg pernah dibenci dulu kala~

    ReplyDelete
  3. sapa x tau mente 2 apa, mente 2 like berlagak,ketegaq,degil,keras kepala...dan seangkatannya...

    ReplyDelete
  4. yela Awin... dah tau... hahaha XD

    owh.. I really miss skool. kne jerit lights off, curi² stay up tepi tgga, sbb tak siap hw... ish.

    senget r si Danish tu! gler ke hape nk prank cmtu skali... Amal xprank dia balik ke Awin?

    ReplyDelete
  5. hehe, x...Danish advance lagi..Amal just boleh tayang muka x puas ati! haha, Amal kan gudgal!

    ReplyDelete
  6. bole k adik beradik tiri bersama????

    ReplyDelete
  7. Saya amat gembira untuk membiarkan seluruh dunia tahu bagaimana ini ejaan kastor berkuasa menyelamatkan perkahwinan saya. Semuanya pergi ke dalam longkang kerana suami saya tidak boleh berhenti menipu saya dengan wanita lain. Beliau menjadi digunakan untuk sentiasa memanaskan dan memukul saya. Saya cuba untuk membuat dia berhenti, tetapi saya tidak dapat membantu keadaan, lebih banyak saya cuba, semakin sukar menjadi. Kadang-kadang kita akan berjuang dan pergi selain untuk beberapa bulan dan kami akan kembali lagi hanya kerana anak-anak kita. Satu hari rakan memberitahu saya tentang ini kastor ejaan yang membantu beliau terlalu; namanya adalah Dr IREDIA, dia berkata dia menggunakan sihir putih mantra untuk menyelesaikan masalah spiritual. Saya membuat keputusan untuk mencubanya, saya menghubungi beliau dan beliau memberitahu saya ia akan mengambil masa hanya 2 hingga 3 hari dan saya akan melihat perubahan yang besar dalam suami saya. Dia sebenarnya membikin satu, percayalah selepas 2 hari musim, suami saya mengaku nama yang berbeza daripada wanita dia telah tidur dengan. Dia merayu pengampunan dan tidak pernah untuk cuba sekali lagi. Dari hari itu hingga sekarang, fikiran saya berehat. Suami saya tidak suka setiap wanita di muka bumi kecuali saya. Saya amat gembira dengan kehadiran beliau untuk diri saya semata-mata. Anda boleh menghubungi beliau untuk sebarang bantuan dengan alamat e-mel drirediaherbalhome@gmail.com dia sangat kuat dan boleh menyelesaikan sebarang masalah di bawah.
    Adakah anda ingin anda bekas kekasih kembali?
    Adakah anda mahu untuk hamil?
    Adakah anda ingin suami anda untuk menghargai anda?
    Adakah anda ingin menjadi terkenal atau kaya?
    Adakah anda ingin perniagaan anda berkembang secara berlebihan?
    Adakah anda memerlukan pekerjaan?
    Adakah anda memerlukan suami?
    Adakah anda mempunyai masalah dalam kehidupan perkahwinan anda?
    Hubungi Dr IREDIA hari ini untuk membantu kelajuan: drirediaherbalhome@gmail.com

    ReplyDelete