Monday, January 17, 2011

Im A LAdy...7



"Isya...masuk bilik mama kejap..."


Aku patuh aja arahan mama tu...

Masuk aja bilik mama aku nampak 2 buah luggage POLO besar...kenapa pulak ni?



"Mama...mama nak lari dari rumah ke?"


Bodoh punya soalan...mama tenung aku macam nak telan...OOppsie...tersalah tekan suis nampaknya kau ni IS...


"Banyak la kamu nak lari rumah...papa kamu tu tak lena tidur kalau mama takda kat sebelah tau! Ni...mama ada present untuk kamu..."


Mama menunjuk ke arah luggage besar gedabak tu...


"Mana aci ma, adik aja dapat present...angah pun nak jugak"

Lipas nie...asyik tukar aja nama timangan dia ni...ibarat lemon grass blown by breeze...eh? bukan pepatah dia lalang kena tiup angin ke? lemon grass tu serai kan? hahaha...unik betul bila aku translate ke English...sewel kau ni IS...serai kena tiup angin....Aah...lantakla...asal teori dia sama...TAK TETAP PENDIRIAN...



"Firhan, sejak bila pulak kamu bahasakan diri kamu angah? Hairan mama...apa punya perangai la..."


BBuuK!Kan dah kena dengan mama...rugi tak record ni...kalau tak boleh aja hantar kat Astro...detik2 indah bersama Handycam...hahaha...


"Apa-apa lah,pokoknya...mama tak aci...kan Risy?"


Cett! Tak matured punya abang! Nak jugak tanya side-kick dia...


"Ala Aunty dearest...tak payah layan kembar dua orang ni...aunty layan saya aja...takde banyak songeh!"


Ey...ey....aku spray dengan Ridsect jugak kan lipas kudung ni! Ada hati nak manja-manja dengan mama I! 

"Dah-dah kamu bertiga ni...kasi la can kat Isya ye hari ni...dah lama mama tak bagi present kat dia...korang next time ye..."


Mama memang macam Angel...pandai tawan hati semua orang...


"Ha Isya...apalagi...cuba intai apa yang ada dalam kedua-dua luggage tu...mama dah tak sabar nak tengok reaction kamu!"


Aku pun dengan mata bersinar-sinar...hati kembang-kuncup...menarik perlahan-lahan zip beg tu...menambah rasa suspen kat semua orang...hahaha...


MAAKK!!Aku nak pengsan!! I need oxygen...ni bukan present dah ni...ni dah masuk kategori hukuman mandatori!!


Korang bayangkan...dalam beg besar gedabak tu...ada...ada...AKU TAKLEH NAFAS!!!


"Abang!! Ad..Adik punya inhaler...ha..ha...ada kat tepi katil adik...C..cep...ce...pat, bang..."


Firhan berlari mendapatkan inhaler aku...


Farish menyambut aku daripada tergolek kat atas lantai marmar ni...


Mama buat muka tak ada perasaan...MAMA!! IS tengah berperang antara hidup dan mati ni mama masih boleh buat muka kayu?

"Kamu ni kan ISYA...buat BP mama naik la!...tengok beg yang penuh dengan baju girly kaler pink pun kena ASMA! At least appreciate la usaha mama nak jadikan kamu LURUS balik!
Mama dah tak tahan tau, papa kamu tu dah serah 100% tugas ni kat mama...URGHHH!!"

Mama merajuk ke? Aik? Dah boleh nafas dengan normal dah...wow! Kena sembur dengan ayat mama terus lari ye kau Inche Asma? Siap kau!!

"IS,you are so in a big trouble" Farisy ni memang salah timing nak kritik aku...memang betul kata Uncle-uncle yang muka putih rambut kuning tu *mat saleh*, don`t add fuel to fire...aku dah marak dah ni!  

"Yang kau ni pesal tak lepas-lepas aku ni Farisy? Kalau kau takut dengan mama aku, tak payah la sampai dakap anak dara dia!"

hoho...mama marah aku, aku marah Farisy...SWEET!

"Urghh! Aku...takut dengan mama kau? So not me la...lagipun, kau BUKAN taste aku!"

"Nah adeq, in...inhaler adeq"

Kesian kat abang aku ni...tercungap-cungap...


"Kau! Adeq kau dah OK...simpan balik benda tu!"
Apa kes ni...abang aku yang innocent tu pulak kena marah dengan Risy...tak puas hati dengan aku la tu!


"Pehal kau ni BRO?? Tetiba aje jadi LION KING..." Firhan sound balik Farisy...


"Sorry...tak sengaja...ni, aunty tengah nanges dalam toilet tu...IS buat!"


Mengadu....mengadu lah lagi! Anak manja!


"BANG! Pegang adeq bang! pegang adeq! *Firhan peluk aku kemas-kemas dari belakang* Kau ni kan Farisy, si lipas yang kudung tapi boleh terbang...memang nak kena dengan aku! Baik kau lari...aku dah tak tahan ni...!"

Aku melepaskan pelukan Firhan dah mengejar lipas sekor ni...dah lama aku bersabar..."


"STOP IT!!!!"


Freeze!
Aku dan Farisy dah jadi statue of  liberty... terkejut seyh! Firhan menjerit!Tak caya aku...


"Kau adeq! Pergi pujuk mama..."
"Kau pulak lipas...ikut aku! Beg nak pergi hostel esok tak kemas lagi!"


Kali ni senang aja arahan abang dipatuhi tanpa sebarang bantahan...


Perlahan -lahan aku masuk toilet bilik mama...WAAH!! Aku expect mama tengah nangis ke...meniarap atas sink ke...ni tak...dengan syoknya mama tengah berendam dalam jakuzi...pandai ye mama berlakon!


" Ma?" 
Aku panggil mama yang kelihatan sedang leka menilik majalah sambil berendam...

Mama mendongak melihat aku...

"Hahaha...hahaha...amacam? Cuak tak dengan lakonan mama?"


Ddushh! Wa kena lagi Beb! Korang...ada ke label 'Saya-untuk-dibuli' kat atas dahi aku ni...ada ke?


Kalau tak ada, kenapa semua makhluk kat rumah ni suka dera perasaan aku? Sekat betul la!


"Tu la kamu...sapa suruh anti sangat dengan warna pink! Okeyla...macam ni...mama kasi kamu masa dua tahun untuk kamu jadi girly balik...kalau kamu sahut cabaran mama ni...mama bagi kamu stay 3 bulan kat London bila SPM kamu tamat tahun depan...setuju?"


WAAHH!! Lumayan benefit dia tu...so...patutkah aku terima?

Tricky gila soalan ni...Einstein pun tak tentu lagi boleh jawab ke tak? so korang...tolong aku!!!


**********


OKAY!! MAG 7 khas untuk kamu semua ye...so korang, patut tak si IS ni sahut cabaran mama dia tu...

Komen ye...plus kasi jawapan kamu untuk persoalan ini...aku pun tak tau lagi nak suruh dia terima ke tak...


semuanya ada pros and cons...


Kalau IS terima:
-dapat p London secara preeopchas!
-jadi perempuan and dah x macho...

Kalau IS tak terima:
-akan sentiasa menjadi IS yang cool dan macho...trademark dia hidup tu...susah nak buang!
-boleh pergi LONDON tapi kena bodek papa habis2 la...


KOMEN ... KOMEN...KOMEN!







10 comments:

  1. Cokelat dimakan di malam hari,
    korang komen ye...jangan nak lari!

    ReplyDelete
  2. haha..lawak2..kalau aku, aku pilih no dua..kikiki..bcoz aku ni tak suke sgt girly2 cm pink bagai tuh, suke dresing ala tomboy..hikhik..but for IS kene pilih no satu kot :)

    ReplyDelete
  3. pilih no satu.. mesti cute giler

    ReplyDelete
  4. err.. asal rse cam lg susah dr komsas dlu???
    emm... klu kte 1st, tp 2nd tu mcm best jugak. 1st la.. tp buat dia byk rebel... err, just giving opinion... huhu..
    btw, bestla pntun 2 kerat tu.. haha XD

    ReplyDelete
  5. haha...memang komsas susah...lucky soklan bocor thn nie..hahaha...

    owh...kiwi...takkan si iron head ni mudah nak jadi girlish kot...she is very-very rebellious, n she knows how to act...i dah kasi hint tu...tunggu la ye...jumaat ni kasi update MAG 8...hahaha...

    *best tgk org suffer ni...*

    ReplyDelete
  6. lil sis: kok lmbt bngat update mag 8? betul2 jumaat ni ke? hehe..ngak sbr dh ni :)

    ReplyDelete
  7. yes...jumaat nie...kalau x pun...kamis malam ... sabar ye kak! huhu...best chat ngan kiwi td!!

    ReplyDelete
  8. uhuk3...be urself laaaa...ikut mana yang kamu selesa!

    ReplyDelete